7 september 2009

Duurzaam?

Duurzaam? Kreeg een mail van mijn "oude energieleverancier". Vanwege het voortijdig beëindigen van het contract krijgen we 100 euro boete. 50 euro voor het gas en 50 euro voor het licht. In een verklarende email stond het volgende:

De overnemende partij heeft uw wens niet gerespecteerd en u weggehaald bij ons als klant. Zij hebben dit gedaan tegen de voorwaarden in waarvoor u hier getekend heeft. Dit betekent dat wij met Elektra en Gas blijven zitten dat wij voor u ingekocht hadden, dit is dan ook de reden dat wij u de opzegvergoeding gestuurd hebben. Als wij u nu terughalen als klant bent u pas eind september weer klant bij ons. Uw contract loopt af op 30 September, dit zou betekenen dat u daarna weer weg zou gaan. Wij gaan u niet terug halen om u slechts enkele dagen te leveren en u vervolgens weer bij ons te zien vertrekken, wat ook weer flink wat administratief werk met zich meebrengt. De opzegvergoeding dient om deze reden gewoon betaald te worden. U kunt uw nieuwe leverancier eventueel vragen of zij deze voor u vergoeden, de fout ligt immers bij hen.


Dussss..... 

5 opmerkingen:

Mama Monique zei

Nou, da's helemaal een mooie!

Mama Muis zei

ik moet toch ook wel heel hard lachen om de reden: 'wij blijven met voor jullie bestemd electra en gas zitten' ?????????????????? Hoop dat ze er nog af kunnen komen zeg, wat een spanning voor dat bedrijf, snap je toch ook wel!! :))))))

Brigitta zei

Wat een rare brief. Ik stap per 1 oktober over naar Eneco en ik heb begrepen dat zij inderdaad een eventuele boete vergoeden, maar heb nog niets van mijn oude leverancier gehoord, dus wacht rustig af

Liberty zei

@Mama Muis; LOL Ik dacht precies hetzelfde.

Limoentje zei

Naja! Wat een raar gedoe! Maar ik het niet zo dat je tegenwoordig ook binnen je contract kosteloos kunt opstappen? Er geldt dan wel 1 maand opzegtermijn, maar 'ze' kunnen je niets maken. Weet niet precies hoe en wat maar misschien is het 't uitzoeken waard?
{of ik heb het helemaal mis natuurlijk...}