15 januari 2011

Canon EOS 1000D iemand ervaring mee?


We kregen goed bericht van de energieleverancier. We krijgen een heel leuk bedrag terug :) In gedachten al drie keer uitgegeven uiteraard. Maar... in het echt wordt het volgende week gestort. Manlief wil wel graag een "echte" camera. Ik ook wel natuurlijk. Maak nu al mijn foto's met mijn mobiel.

Deze Canon wordt aangeraden als beste koop. Zijn er mensen die er (goede) ervaringen mee hebben? Of advies voor een andere camera in deze prijsklasse?
Bookmark and Share

3 opmerkingen:

Karin zei

Ja, mooi toestel.
Ligt goed in de hand, mooie foto's. Nog niet zo heel veel gebruikt, hier ook nog redelijk nieuw.
Ik pak zelf liever mijn kleine hapsnaptoestelletje, die heb ik altijd bij me en is natuurlijk weer makkelijker mee te nemen.
Voor de "betere" foto is de Canon een mooierd hoor!

Meyser zei

Ik heb die een paar maanden geleden, met onze huwelijksreis in het achterhoofd ook gekocht. Ik ben er wel tevreden mee, maar ik schrik ervan hoe zwaar zo'n lenzen wegen, dat is echt wel even anders fotograferen. Ik ben best tevreden met de standaard lens die erop zit, maar écht macro kan je er niet mee gaan en ver zoomen ook niet. Toch zijn alle foto's op mijn blog sinds dan daarmee getrokken. Voor echte macro's gebruik ik nog mijn compactacameraatje. Ik kocht de camera in een kit met een grotere zoomlens, 75-300mm en die zoomt prima, maar daar heb je wel een statief of vast oppervlak voor nodig, want die lens weegt een pak te zwaar om uit de losse hand mee te fotograferen.
Al bij al ben ik er erg tevreden van, er zit duidelijke uitleg bij. Het enige wat me een beetje stoort (maar dat wist ik vooraf en misschien ken ik nog niet alle trucjes), is dat je telkens maar één van de instellingen tegelijk aan kan passen. Het is dan ook een semi-automatische camera, je moet bijvoorbeeld kiezen tussen scherpte en belichtingstijd, je kan niet beide zelf instellen. Canon heeft ergens trouwens een prima website om je camera onder de knie te krijgen, met duidelijke voorbeelden.
Dus ja ik ben tevreden, maar moet wel nog wat oefenen :)

Lars zei

Die man van je weet wie hij het moet vragen... ik hoor het morgen wel ;)